niedziela, 18 stycznia 2015

Wegański, bezglutenowy pasztet bez pieczenia

Od czasu kiedy zrobiłam swój pierwszy pasztet z soczewicy minęło troszkę czasu (klik).Bardzo , ale to bardzo miałam na niego ochotę, wieć skoro tylko czas mi pozwolił postanowiłam go znów przyrządzić lecz teraz nieco inaczej, ale równie smacznie.Zapraszam na przepis :)

Składniki:
-1,5 szklanki brązowe soczewicy
-3 szklanki wody
-2 niewielkie marchwki
-1 niewielka pietruszka
-1 czerwona cebula
-1/2 białej cebuli
-3 ząbki czosnku
-2 łyżki mielonego siemienia lnianego+6 łyżek wody
-1 łyżeczka papryki mielonej
-1,5 łyżeczki ziół prowansalskich
-1 łyżeczka kminku
-1 lisć laurowy
-3 kulki ziela angielskiego
-1 łyżeczka bazyli
-sól
-pieprz
-1 łyżka oliwy
-ziarenka piekło-niebo Ziarenkowo

Soczewicę gotujemy z liściem laurowym, zielem angielskim i kmnikiem w 3 szklankach wody do momentu wchłonięcia całego płynu.W tym czasie na patelni dusimy cebulkę, czosek, marchewkę, pietruszkę (wszytsko drobno pokrojone).Siemię zalewamy wodą w osobnej miseczce.

Z ugotowanej soczewicy wyciągamy liść laurowy i miksujemy blederem na gładko stopniowo dodająć warzywa z patelni.

Do takiej dosc jednolitej i gęstej masy dodajemy siemię, ziarenka,  oraz przyprawy i mieszamy.Wykładamy naszą masę do keksówki wyłożonej dokładnie folią aluminiową i dajemy do lodówki na ok.3-4 godziny aby stężało.Na wierzch również dodałam sporą ilosć ziarenek.


Jak sami widzicię nie jest to trudne, a efekt pyszny. :)




3 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie z tymi ziarenkami, na pewno był pyszny ;) Robiłam kilka razy podobny, ale najczęściej robię z soczewicy i kaszy jaglanej z żurawiną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować jak wygląda smak takiego pasztety bez zapiekania:) Koniecznie zapraszam do spróbowania mojego z ziarenek słonecznika oraz tofu wędzonego! http://bezglutenowabulkazweganskimmaslem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń