środa, 13 sierpnia 2014

Szaszłyki obiadowe z kurczakiem i warzywami

Witajcie, dziś mam dla was kolejną propozycję obiadową, szaszłyki z kurczakiem i warzywami, moje pieczone w piekarniku na kratce ruszt, ale świetnie także nadadzą się na grilla.Moje podane z ryżem pełnoziarnistym, ajvarem i grillowaną/pieczoną cukinią.Zapraszam i życzę smacznego.

Składniki:
-2 piersi z kurczaka
-1 czerwona papryka
-1 cukinia
-2 czerwone cebulki
-Pół główki czosnku
-250 g pieczarek
-1 łyżka oliwy z oliwek
-pieprz kolorowy, sól, oregano, zioła prowansalskie, ostra papryka

do podania:
-1 woreczek ryżu pełnoziarnistego
-ajvar, ketchup, musztarda

Pierś z kurczaka myjemy i osuszamy, a następnie kroimy w kostkę na jeden kęs, doprawiamy, ododajemy oliwę z oliwek i mieszamy najlepiej rękami.Tak przygotowane kurczaka dajemy do lodówki, na czas krojenia i przygotowywania warzyw.Paprykę kroimy w paski, a następnie mniejsze części, cebulkę w ósemki, a cukinię w pół talarki (posypujemy ją solą i pieprzem, a następnie zostawiamy na chwilę).Czosnek obieramy, a większe ząbki w mniejsze części.Pieczarki dokładnie myjemy.Kiedy już przygotujemy warzywa, wyciągamy kurczaka z lodówki.W między czasie nagrzewamy piekarnik ( u mnie grzanie góra-dół 230-250*C).Składniki nabijamy według dowolnej kolejności na długie wykałaczki i układamy na kratce ruszt.Szaszłyki pieczemy ok.30 min, ale tak naprawdę trzeba obserwować, ważne aby kurczak nie był surowy.Ja podałam dodatkowo brązowy ryz z ajvarem oraz pozostałą cukinię.






Grillowanie 2014



Sztuka mięsa edycja letnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz