wtorek, 26 sierpnia 2014

pierogi pszenne i pełnoziarniste ze szpinakiem i białym ser

Hejka :) Mam dla was dziś propozycję, która myślę ze zasmakuje każdemu :) Są to pierogi  dwa rodzaje, ale to od was zależy na które wy się zdecydujecie.Ja mogę powiedzieć jedno obydwie wersje były super smaczne, choć ja bardziej preferuję własnie te pełnoziarniste.Nadzienie to ser biały wraz ze szpinakiem, czosnkiem oraz ziarenkami z ziarenkowa.Nic tylko zapraszam do wykonania.

Składniki na ciasta:
1.Pełnoziarniste ( mój osobisty faworyt, nie jest gorszy od zwykłego z białej mąki, a na pewno zdrowszy)
-250 g mąki pszennej pełnoziarnistej
-3/4 szkl. gorącej wody
-sól

2.Pszenne
-250 g mąki pszennej
-3/4 szkl. gorącej wody
-sól

W przypadku obydwu ciast postępujemy tak samo.Mąki przesiewamy z solą i tworzymy taki "kopczyk".Następnie stopniowo wlewamy gorącą wodę i mieszamy widelcem.Kiedy ciasto będzie wstępnie wymieszane zagniatamy.Kiedy już będzie to jednolita masa nie przyklejająca się do rąk wałkujemy cienko podsypując mąką.Wkrawamy kółka szklanką.Z resztek bo wykrawaniu znów wałkujmy i wykrawamy kolejne kółka.

farsz:
-250 g sera twarogowego
-450 g mrożonego szpinaku (u mnie rozdrobiony, bo tylko taki znalazłam)
-mieszanki ziaren słoneczne pola, piekło-niebo,
-3 duże ząbki czosnku
-sól, pieprz, czosnek granulowany
-3 łyżki otrąb pszennych

Ser przeciskamy przez praskę do ziemniaków i dodajemy ziarenka.Szpinak rozmrażamy w garnku.Kiedy już będzie rozmrożony, dodajemy czosnek oraz przyprawy i mieszamy.Następnie odciskamy w drobnym sitku z nadmiar wody u dodajemy do sera. Mieszamy i dodajemy otręby.Tak przygotowany farsz nakładamy na ciasto i sklejamy pierogi wilgotnymi palcami.

Gotujemy na osolonym wrzątku, po wypłynięciu 3 min.( w sumie wyszło ok.65 pierogów)

U mnie podane z czerwoną cebulką oraz kefirem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz